Greek English French German Italian Russian Spanish Vietnamese

 ΒΑΣΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗΣ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ΔΕΛΤΙΟΥ (Μ.Δ.)
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

 big mhxanografiko


Μπορείτε να κατεβάσετε όλο το κείμενο σε μορφή pdf, πατώντας εδώ.


Το κείμενο που ακολουθεί αποτελεί το συμπύκνωμα της εμπειρίας μου στη βοήθεια εκατοντάδων μαθητών στη συμπλήρωση Μ.Δ. για τουλάχιστον 25 χρόνια. Το κείμενο αυτό πρέπει να διαβαστεί ολόκληρο ώστε να γίνει κατανοητή η λογική του και όχι αποσπασματικά.

Η συμπλήρωση του Μ.Δ. είναι μια σημαντική δουλειά που απαιτεί χρόνο, σοβαρότητα, σκέψη και ηρεμία. Ένα σωστό Μ.Δ. μπορεί να έχει θετικές επιπτώσεις στο μέλλον ενός μαθητή, ενώ δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που η συμπλήρωση ενός Μ.Δ. είχε αρνητικά αποτελέσματα για το μέλλον του υποψήφιου.
Καλό είναι επίσης, πριν τη συμπλήρωση του Μ.Δ., η οικογένεια να ενημερωθεί από το Internet ή από έντυπα, για τις επαγγελματικές δυνατότητες των σχολών που ενδιαφέρουν τον υποψήφιο.
Η συμπλήρωση του Μ.Δ. δελτίου γίνεται πάντα με μολύβι σε έντυπο χαρτί ώστε να μπορούμε να γράφουμε και να σβήνουμε, κατόπιν σώζεται προσωρινά ηλεκτρονικά στον υπολογιστή 2-3 μέρες πριν την ημερομηνία λήξης ώστε να "ωριμάσει" στο μυαλό μας και τέλος υποβάλλεται οριστικά, τουλάχιστον μια μέρα πριν την ημερομηνία λήξης.
Ποτέ δεν υποβάλλεται με πίεση χρόνου, π.χ. την τελευταία ώρα ή την τελευταία μέρα. Στην περίπτωση αυτή είναι σίγουρο ότι θα υποβληθεί ένα κακό Μ.Δ.
• Πριν την συμπλήρωση του Μ.Δ. απαιτείται μια σοβαρή οικογενειακή συζήτηση, όπου ο υποψήφιος θα πρέπει να ενημερώσει σοβαρά και ειλικρινά τους γονείς του για τις σκέψεις και τις επιθυμίες του, ενώ οι γονείς να δηλώσουν την δυνατότητα ή μη, οικονομικής κάλυψης των σπουδών σε πόλη εκτός της πόλης που μένει ο υποψήφιος για τουλάχιστον 5-6 χρόνια.
Πιστεύω ότι το λογικό κόστος διαμονής σε μια άλλη πόλη ξεκινά από 800 ευρώ, (Ξάνθη, Κοζάνη) και φτάνει τα 1300 ευρώ, (Κέρκυρα, Αθήνα, Χανιά). Οι πιθανότητες για φοιτητική εστία είναι μικρές αλλά όχι ανύπαρκτες.
• Η βασικότερη αρχή συμπλήρωσης του Μ.Δ. είναι η παρακάτω: "ΤΟ Μ.Δ. ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΕΤΑΙ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΙΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΛΟΓΙΚΕΣ ΕΠΙΘΥΜΙΕΣ ΤΟΥ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΑ ΜΟΡΙΑ ΠΟΥ ΕΓΡΑΨΕ Ή ΤΑ ΜΟΡΙΑ ΒΑΣΗΣ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΟΙ ΣΧΟΛΕΣ ΤΟΝ ΠΕΡΑΣΜΕΝΟ ΧΡΟΝΟ".
Ο μαθητής γνωρίζει τα μόρια που έχει, αλλά δεν γνωρίζει τις βάσεις όπως θα διαμορφωθούν τη νέα χρονιά. Δηλαδή το πρόβλημα είναι ότι ο μαθητής έχει "χρήματα" αλλά δεν γνωρίζει τι μπορεί να "αγοράσει" με αυτά τα χρήματα. Δηλαδή απλά ξέρει τις περσινές βάσεις, που βέβαια αποτελούν μια ένδειξη, αλλά η εμπειρία μας λέει ότι από χρονιά σε χρονιά μπορεί οι βάσεις να κατέβουν ή να ανέβουν θεαματικά, π.χ. κάποτε οι βάσεις των παιδαγωγικών και των πολιτικών Μηχανικών ήταν γύρω στα 19.000 μόρια και τώρα είναι γύρω στα 14.000 με 15.000, ενώ κάποτε η βάση στην αγγλική φιλολογία ήταν 11.000 και τώρα είναι πάνω από 17.000.
Ας πάρουμε λοιπόν το παρακάτω παράδειγμα: έστω ότι ένας μαθητής έχει 17.000 μόρια και η μεγάλη επιθυμία του είναι να γίνει γιατρός ενώ οι γονείς του μπορούν να καλύψουν σπουδές σε άλλη πόλη εκτός από την πόλη καταγωγής. Πρώτη του επιλογή πρέπει να είναι η Ιατρική Θεσσαλονίκης μετά η Ιατρική Αλεξανδρούπολης η Ιατρική Αθήνας κλπ. Ο τρόπος σκέψης: "Δεν την πιάνω την Ιατρική γιατί δεν έχω αρκετά μόρια άρα θα βάλω πρώτο το Βιολογικό και μετά την το Χημικό κλπ", είναι εντελώς λανθασμένος, διότι δεν χάνεις τίποτα αν βάλεις πρώτη την Ιατρική, αντίθετα, μπορεί να την πιάσεις αν πέσουν οι βάσει, (αυτό είναι λίγο δύσκολο, αλλά όχι και αδύνατο).
Δηλαδή η συμπλήρωση του Μ.Δ. με βάση τις επιθυμίες του μαθητή και όχι με βάση τα περσινά μόρια δίνει μόνο πλεονεκτήματα στο μαθητή, γιατί αν τελικά τα 17.000 μόρια στο παραπάνω παράδειγμα οδηγήσουν το μαθητή στο Βιολογικό Θεσσαλονίκης, δεν χάνει τίποτα βάζοντας πρώτη την Ιατρική. Αντίθετα, αν πέσουν οι βάσεις στην Ιατρική, μπορεί και να την πιάσει.
• Η σκέψη συμπλήρωσης ενός επιπόλαιου Μ.Δ. γιατί, "εγώ θα ξαναδώσω τον επόμενο χρόνο και θα γράψω καλά", δεν πρέπει σε καμιά περίπτωση να συζητηθεί. Το Μ.Δ. θα πρέπει να συμπληρωθεί με τη σκέψη ότι αυτό είναι το τελευταίο Μ.Δ. που συμπληρώνει ο μαθητής.
Το ΑΝ θα δώσει ο μαθητής εξετάσεις πάλι τη νέα χρονιά και βέβαια ΑΝ θα γράψει καλύτερα αυτό είναι κάτι που δεν αφορά την συμπλήρωση του παρόντος Μ.Δ. Τα στατιστικά στοιχεία λένε ότι λίγοι μαθητές ξαναδίνουν την επόμενη χρονιά και οπωσδήποτε λιγότεροι γράφουν καλύτερα, χωρίς βέβαια να αποκλείονται οι εξαιρέσεις. Φέτος, 2016, μαθήτρια έδινε για δεύτερη χρονιά και έγραψε πάνω από 19300 μόρια, οπότε περνάει άνετα στην Ιατρική Αθηνών.
• Το θέμα των μεταγραφών είναι πολύ σημαντικό. Η νομοθεσία των μεταγραφών αλλάζει πολύ εύκολα, πολλές φορές ανάλογα με τις πολιτικές συγκυρίες, και μπορεί κάποιες χρονιές να είναι πολύ εύκολο και κάποιες χρονιές να είναι σχεδόν αδύνατο να πάρει ένας μαθητής μεταγραφή.
Αν υπάρχουν σοβαροί λόγοι υγείας ή οικογενειακοί λόγοι για τον μαθητή που αποδεικνύονται με επίσημα έγγραφα, τότε ο μαθητής μπορεί να βάλει π.χ. πολυτεχνείο στην Ξάνθη, (υποτίθεται ότι χωρίς τους σοβαρούς λόγους υγείας οι γονείς του μαθητή δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα υποστήριξης των σπουδών του μαθητή για 5-6 χρόνια στην Ξάνθη) και να πάρει μεταγραφή στο πολυτεχνείο Θεσσαλονίκης. Δεν θεωρώ σοβαρή σκέψη, παρ' όλο που δεν αποκλείεται, τη σκέψη "Βάζω Ξάνθη, περνάω, διαβάζω πάρα πολύ οπότε αριστεύω και παίρνω μετά τον πρώτο χρόνο μεταγραφή στη Θεσσαλονίκη".
• Η συμπλήρωση ενός Μ.Δ. σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να είναι αφορμή για να εκφράσουν οι γονείς τα απωθημένα τους. Αυτό όσο και αν φαίνεται υπερβολικό το έχω συναντήσει πολλές φορές.
Είναι απαράδεκτες οι προτροπές των γονιών, "Θα βάλεις πρώτη τη Νομική, γιατί εγώ ήθελα πάντα να γίνω δικηγόρος και δεν μου δόθηκε η δυνατότητα", ή "Θα βάλεις πρώτη επιλογή μια σχολή στην Αθήνα γιατί εγώ πάντα ήθελα να σπουδάσω στην Αθήνα και δεν μου δόθηκε η δυνατότητα". Θα πρέπει όλοι στην οικογένεια να αντιληφθούν ότι η συμπλήρωση ενός Μ.Δ. είναι μεν μια οικογενειακή υπόθεση αλλά σε πρώτη προτεραιότητα είναι οι λογικές επιθυμίες του μαθητή.
• Στο κρίσιμο ερώτημα: "Είμαι από τη Θεσσαλονίκη και οι γονείς μου έχουν την οικονομική δυνατότατα για σπουδές εκτός της πόλης μου, τι να βάλω; π.χ. Μηχανικός στη Κρήτη ή Φυσικός στην Θεσσαλονίκη που έχει χαμηλότερη βάση;" η απάντησή μου είναι: Φυσικός στη Θεσσαλονίκη.
Θεωρώ προτιμότερο να σπουδάσει ανέξοδα κάποιος στην πόλη του για 5-6 χρόνια και εφόσον οι γονείς έχουν τη δυνατότητα οικονομικής στήριξης να ξοδέψουν χρήματα για ένα καλό μεταπτυχιακό, παρά να πληρώσουν περίπου 50.000 με 60.000 ευρώ για τις βασικές σπουδές. Έτσι και αλλιώς σήμερα, το βασικό πτυχίο δεν είναι τόσο σημαντικό. Σημασία έχουν τα μεταπτυχιακά, τα διδακτορικά κ.α.
• Ποτέ δεν βάζουμε σε θέση με πιθανότητα επιλογής μια σχολή σε άλλη πόλη, την οποία αποκλείεται εκ των προτέρων ο μαθητής να φοιτήσει, π.χ. Μαθηματικό στην Κρήτη χωρίς τη δυνατότητα οικονομικής στήριξης από τους γονείς. Με τον τρόπο αυτό ουσιαστικά κόβουμε μια θέση από κάποιο μαθητή που ενδεχόμενα να επιθυμεί πάρα πολύ την θέση που εμείς αντικειμενικά δεν έχουμε καμιά δυνατότητα να αξιοποιήσουμε. Στην περίπτωση αυτή, κάνουμε το παρακάτω:
• Σαν τελευταίες επιλογές βάζουμε πάντα αρκετές σχολές στην πόλη μας με σαφώς χαμηλότερη βάση από τα μόρια που έχει ο μαθητής ώστε να εξασφαλίσουμε σε κάθε περίπτωση την εισαγωγή μας σε κάποια σχολή. Η διαφορά ανάμεσα στο, "Πέρασα σε μια σχολή που δεν μου αρέσει πολύ" και στο "Δεν πέρασα πουθενά" είναι τεράστια.
• Στη σχολή που θα περάσει ο μαθητής, ακόμη και αν δεν του αρέσει, πρέπει οπωσδήποτε να εγγραφεί, να πάρει πάσο και να παρακολουθήσει τα μαθήματα για λίγο καιρό.
Αν δεν του αρέσει καθόλου, ας κανονίσει τη νέα στρατηγική του. Μπορώ όμως να αναφέρω δεκάδες παραδείγματα μαθητών, (ανάμεσα σε αυτά και της κόρης μου), που πήγαν σε μια σχολή με βαριά καρδιά και τελικά αγάπησαν παράφορα τη σχολή και το επάγγελμά αυτό.

 

Ναλμπάντης Κώστας
Συνταξιούχος Χημικός Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Ιούλιος 2016


ΣΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΟΥ

lab

 Για ένα Χημικό οι ώρες που περνά στο εργαστήριο με τους μαθητές του είναι πολύ σημαντικές. Δείτε μερικά στιγμιότυπα από το Πρότυπο Πειραματικό Γενικό Λύκειο του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, κάνοντας κλικ εδώ


ΜΑΓΕΥΤΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ

Δειτε εντυπωσιακές χημικές αντιδράσεις και τις ομορφότερες χημικές ενώσεις σε ένα βίντεο.


ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΧΡΗΣΗΣ

creative

Το περιεχόμενο αυτής της ιστοσελίδα είναι αξιοποιήσιμο για οποιαδήποτε χρήση, εκτός της εμπορικής χρήσης σύμφωνα με την άδεια Creative Commons - Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή.

 ico new el Η ΧΗΜΕΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2017-18

3L

Δείτε εδώ την διδακτεα ύλη και τα βιβλία Χημείας που αφορούν το σχολικό έτος 2017-2018.

ΒΑΣΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗΣ ΤΟΥ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ΔΕΛΤΙΟΥ

mhxanografiko

Η συμπλήρωση του Μ.Δ. είναι μια σημαντική δουλειά που απαιτεί χρόνο, σοβαρότητα, σκέψη και ηρεμία. Ένα σωστό Μ.Δ. μπορεί να έχει θετικές επιπτώσεις στο μέλλον ενός μαθητή, ενώ δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που η συμπλήρωση ενός Μ.Δ. είχε αρνητικά αποτελέσματα για το μέλλον του υποψήφιου.
Πατήστε εδώ για να μάθετε περισσότερα.

EUSO 2016
ΜΕΓΑΛΗ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΟΥ
IMG 9230s

Η τριμελής ομάδα μαθητών του Πειραματικού Λυκείου του Πανεπιστημίου Μακεδονίας κατέλαβε στον διαγωνισμό EUSO 2016, την πρώτη θέση ανάμεσα σε δεκάδες σχολεία της Βόρειας Ελλάδας.
Πατήστε εδώ  για να μάθετε περισσότερα.

46th INTERNATIONAL CHEMISTRY OLYMPIAD
vietnam

Η Ελλάδα συμμετείχε στην 46η Διεθνή Ολυμπιάδα Χημείας που διεξήχθη στο Ανόι του Βιετνάμ από 20 έως 29 Ιουλίου 2014.
Δείτε τα θέματα και φωτογραφίες.

ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ
fotodentro

Δείτε τις σπουδαιότερες πολυμεσικές εφαρμογές μου, πατώντας εδώ.

Δείτε όλες τις πολυμεσικές εφαρμογές μου στο   "Φωτόδεντρο" και στο  "Βιντεόδεντρο".

ΧΗΜΙΚΕΣ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΕΙΣ

s p

Πατήστε εδώ για να δείτε πολύ χρήσιμες προσομοιώσεις χημικών φαινομένων.

ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΧΗΜΕΙΑΣ ΛΥΚΕΙΟΥ
mathites1

Οι παρακάτω υπερσύνδεσμοι μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την εξάσκηση των μαθητών Α' και Β' Λυκείου.

Η ΣΑΡΤΗ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΤΟΧΙ ΤΗΣ

old sarti
Τα τελευταία 35 χρόνια κάνω διακοπές στη Σάρτη. Όμως μόλις πριν λίγο καιρο πληροφορήθηκα λεπτομέρειες της ιστορίας της. Αποφάσισα λοιπόν να κάνω ένα μικρό αφιέρωμα για τη Σάρτη και το πανέμορφο Μετόχι της.
Μπορείτε να πληροφορηθείτε πολλά περισσότερα κάνοντας κλικ εδώ

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ

55351
Σήμερα:Σήμερα:15
Χθες:Χθες:23
Αυτή την εβδομάδα:Αυτή την εβδομάδα:98
Αυτό το μήνα:Αυτό το μήνα:510
Συνολικά:Συνολικά:55351

ΟΡΕΣΤΗΣ ΝΑΛΜΠΑΝΤΗΣ, ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΙΘΑΡΑΣ

orestis

Επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του Ορέστη ΝαλμπάντηΠεριέχει μαθήματα, συμβουλές και γενικά όλα όσα αφορούν την ηλεκτρική κιθάρα.

JSN Mico template designed by JoomlaShine.com